28 Nisan 2014 Pazartesi

Tatlı bir kaçamak.. Bozcaada :)

Merhabalar Efendim,

Sevgili ve ben kadar gezmeyi çok seven eşimle kaçamaklarımıza bir yenisini daha ekledik.
Malumunuz 23 Nisan resmi tatili geçtiğimiz Çarşamba günüydü. Perşembe ve Cumayı da yıllık izinlerimizle bağlayınca hiç unutmayacağım ve tekrarını hemen isteyeceğim çok güzel bir tatil yaptık.

Bilenler bilir Ada düşkünlüğümü. Büyükada aşığı ben bu defa bir değişiklik yapıp Bozcaada için kurguladım bu tatili. İnternetten araştırırken özellikle adanın merkezinde olmasını ve adanın ruhunu yansıtan bir yerde kalmayı amaçladım. Keyifli bir yolculuğun ardından Bozcaadaya adım attık. Daha feribottan iner inmez insanın içini saran bir sıcaklığı var adanın. Amacımız kalacağımız yere gidip yerleşip hemen ada sokaklarına atmaktı kendimizi ki öyle de yaptık.


Bozcaada'da eviniz olduğunu düşünün işte orası Aliki Konuk Evi. Ersin Bey yer arama zahmetine girmemize fırsat vermeden sokağın başında güler yüzüyle karşıladı bizi. Sokak adanın en güzel sokağı, ev adanın en güzel evi. Tabi bütün bunlar Ersin Bey, Liz ve Alice ile birlikte olunca daha da güzel oluyor. Kendi evimizdeymişiz gibi geçirdik iki günü. Ersin ve Liz çiftinin içtenliği ,canayakınlığı ve arkadaşlıkları anlatılmaz. Bozcaada'da kesinlikle tek tavsiyem Aliki'dir.

Bu arada 5 yıldızlı otellerin yavan rahatlığına alışmış olanlar buraya gitmesinler. Hem kendilerini hem de Aliki'nin ev sahiplerini üzmemiş olurlar. Mesela sabah kahvaltısında 30 çeşit ürün görmediği için üzüleceklere uygun bir yer değil ne Aliki, ne de Bozcaada.

Renkli pencereler, kapılar, sokaklar… Kaç defa dolaştık aynı sokaklarda inanın bilmiyorum ama her defasında ilk kez geçiyormuşum gibi alamadım gözlerimi. Dönüp dolaşıp Çınar altında soluklandık. Müze mutlaka gezilmesi gereken hatta ilk gidilmesi gereken yerlerden.

Çiçek pastanesinden bahsetmeden olmaz tabi. Dönerken bizde feribot bekleyen her tatilci gibi ellerimizde çiçek pastanesi paketleriyle çınar altında bekliyor bulduk kendimizi.

İlk akşamımızda Adanın merkezinde ara sokaklarda yer alan renkli mi renkli restaurantlardan biri olan Sandal’da yedik yemeğimizi. Eşimde bende bir sürü tatili mekanı gördük amma velakin böyle şeker, böyle güven dolu esnaf görmedik efendim. Sandal’ın menüsü Liz’in güzel ellerinden çıkmış birde.

Bizim tek olumsuz değerlendirdiğimiz durum, İstanbuldaki adalara kıyasla araç olmasıydı adada. Biraz ada görüntüsünü zedeleyen bir durum. Ama zamanla araçları görmez oluyorsunuz zaten.

İlgi, alaka, hoş görü, sıcaklık hepsi ada aşkımla birleşince tadına doyamadığım güzel bir kaçamak oldu.
Herkese tavsiye ediyorum.

Gidin mutlaka, kalın Aliki’de. Çiçek’te damla sakızlı muhallebi ve bademli kurabiyenin tadına bakın. Müzeyi atlamayın aman ha. Rüzgar güllerine gidin. Çınar altında oturun uzun uzun, geleni geçeni seyredin.

Ama mutlaka gidin..









1 yorum:

  1. 2004 de gittim Bozcaada'ya,çok sevimli,huzurlu bir yer
    insanı öyle bir çekiyor ki kendine adeta hapsediyor :)
    fotolar nostalji oldu benim için,sağolun
    sevgiler

    YanıtlaSil