7 Nisan 2014 Pazartesi

Şuanda ne okuyorum? / Ahmet Ümit- Bab-ı Esrar


Evet ,  Ayşe Kulin’in öyküler içeren Foto Sabah Resimleri isimli kitabının hemen ardından yine çok sevdiğim bir adam’ın kitabını okumaya geçtim. Ahmet Ümit. Çok erken sokmadım Ümit’i hayatıma. Ama neredeyse birkaç kitabı hariç hepsini okudum eserlerinin.

Herhalde birçok kişi gibi ben de bu kitabı Elif Şafak'ın Aşk isimli kitabından sonra okuma fırsatı buldum.  Elif Şafak'ın bir Ahmet Ümit seviyesine gelebilmesi için en az 40 fırın ekmek yemesi lazım. Tabi.. Aşk’ı okuyalı epey zaman oldu esasında , Mevlana - Şems ilişkisine ve yaşanan olaylara ilişkin genel bir tablo canlanmıştı gözümde. Bu kitapla daha da netleşecek gibi görünüyor…

Kitabı okuyun, okutunuz efendim; gayet de güzel bir eser ortaya çıktığından eminim; kendisini de hızlı okutuyor, göz açıp kapayana kadar yarılıyorsunuz  kısa ancak çok bölümden oluşan anlatımı temponun hiç düşmemesini sağlıyor. Eğer kitabın sonunda bu konuda daha da fazla eser okumak isterseniz onların da bir listesi var; daha derin okuma yapmak isteyenler de böylelikle unutulmamış.

Kitabı özetleyecek olursam ;

Bir sigorta şirketinde çalışan Karen Kimya, bir otel yangınını araştırmak için yıllar sonra Konya'ya gelir. Bu Karen için farklı bir yolculuk olacaktır çünkü babası eskiden Konya'da yaşamış bir sufidir. Daha sonra Karen'in annesine aşık olacak, ilahi arayışını bir kenara bırakıp Londra'ya gidecektir. "Kimya" ikinci adını da, Şems'in karısından esinlenen babası vermiştir zaten. Fakat Karen 10 yaşlarındayken babası "İlahi arayış"'ına daha fazla kayıtsız kalamamış ve bu "aşk" için evi terketmiş, Karen ve annesini Londra' da yalnız bırakmıştır. Karen'in babasına olan kızgınlığı bu yolculuğu çok daha ilginç kılmaktadır. Zira Konya' nın herhangi bir sokağı, gördüğü bir cami ya da duyduğu bir söz kolayca babasını hatırlatmaktadır.

Ancak bu yolculuğu ilginç kılan sadece babası ile olan anıları değildir. Aynı zamanda otel yangınının gerçekleri ve karşısına çıkan gizemli bir adam da tüm yolculuğa büyük bir esrar katmıştır. Karen şimdi bir yandan yangın için raporunu yazmaya çalışırken, bir yandan da babasını daha iyi anlamanın derdindedir. Tüm bunların yanı sıra karşısına olur olmaz yerlerde çıkan gizemli adamın kim olduğunu da çözmeye çalışmaktadır.

Gönül rahatlığı ile tavsiye ediyorum J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder